Van Moss Landing naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu Van Moss Landing naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu

Van Moss Landing naar San Francisco

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen heerlijk geslapen tot 7.00 uur. We werden gewekt door het geluid van de zeeleeuwen en vele zeemeeuwen, dat was lekker wakker worden. Het was te fris om buiten te ontbijten, dus hebben binnen in de camper gegeten. Daarna waren we allemaal snel, vertrekklaar want we hadden allemaal hetzelfde doel; op naar San Francisco!

Rond half 11 waren we in San Francisco, maar we moesten nog een stuk de stad door met de camper, OEPS wat was die rijbaan smal , of was de camper te breed, maar we raakten de spiegel van een geparkeerd busje en onze spiegel klapte ook naar binnen. De man van het busje vloekte ons nog na, maar we deden net of we gek waren, klapte de spiegel weer goed en reden weer door ( helaas zagen we laten dat de spiegel wel wat beschadigd was). Even later zagen we de Golden Gate Bridge en jawel hoor, we moesten er met de camper overheen, wat gaaf was dat om er overheen te rijden. Tien minuten later ( rond 11.30 uur ) waren we op de camping: Marin RV Park. We kregen plek I14 toegewezen. De camping stelde niet veel voor, maar we zullen hier ook niet veel zijn.

De camping ligt net aan de andere kant van de baai, met een hele snelle verbinding via een veerpont. Bij het inchecken hadden we uitgebreide informatie gekregen en hoorden de veerpont was net vertrokken richting de Ferry terminal in San Francisco. Om 12.40 uur zou de volgende gaan, dus snel de camper installeren, wat te eten en drinken in de rugzak meenemen en op naar de veerpont ( was ongeveer 10 à 15 minuten lopen vanaf de camping). Hier moesten we onze Clipper (OV) pasjes opwaarderen en precies op tijd vertrok de ferry. Het waaide erg hard dus we gingen binnen zitten, maar Gert-Jan en Finn gingen toch even buiten op de boot foto’s maken, maar kwamen al snel terug,;wow wat ging die boot hard.

Een half uurtje later stonden we weer aan wal en waren de eerste wolkenkrabbers te zien. Voor het eerst dat Lois en Finn een wolkenkrabber in het echt zagen, ze bleven maar kijken, ja die zijn echt hoog. Om het avontuur maar gelijk te starten begonnen we gelijk met een ritje in de beroemde Cable Cars, dit moet je in San Francisco natuurlijk een keer meegemaakt hebben. Helaas stapten we een blok te laat uit en moesten we terug lopen ( bergopwaarts ). We gingen naar Union Square, waar we al gelijk in de buurt een aantal leuke winkels zagen. We hadden Finn beloofd om in SF op zoek te gaan voor een nieuw vest voor hem omdat hij die geen heeft, en jawel hoor bij Abercrombie Kids is hij geslaagd, de rest van de middag liep hij met een big smile rond, zo blij was hij met zijn vestje. Ook al was het nog iets te warm, hij heeft hem telkens aangehouden. Ook ikzelf moest even binnen bij Victoria ‘s Secret, tja , nu we er toch langs kwamen….., en ging met een mooi tasje weer naar buiten, maar voor alle mannen….., niks bijzonders alleen een mooie sport BH.

We vervolgden onze wandeling richting China Town, wat mooi om te zien dat ineens het straatbeeld compleet verandert in alleen maar Chinese winkeltjes met veel “ kitsch” spul, vele restaurants, massagesalons en Chinese supermarkten. Ook waren er vele mooie muurschilderingen te zien.

Het was tegen half 6 en we hadden eigenlijk wel honger, we hadden van Mariëlle een tip gekregen om naar het beste Chinese restaurant van San Francisco / Chinatown te gaan, House of Nanking, en wilden na al die dagen vis wel een keer wat anders. We waren nog vroeg, dus hadden geluk, konden meteen terecht. Later stond hier een enorme rij te wachten, dat wil dus wel wat zeggen. Helaas was Mariëlle erbij vergeten te zeggen dat je ook hier enorme porties krijgt. We dachten dat het wel meeviel wat we besteld hadden (porc eggrolls, eggnoodels, house noodles, fried rice & vegetables, shrimp pancakes, sesame chicken, garlic fried fish) , maar helaas ook hier konden we lang niet alles op, maar het was wel echt superlekker!

Hierna zijn we weer langzaam terug gewandeld naar de Ferry, maar helaas die was net vertrokken, dus moesten we een half uur wachten. Dan maar even naar de Starbucks een lekkere koffie halen, die hadden we vandaag nog niet gehad, en dan ook maar gelijk even op de WIFI, want op onze camping hebben we helaas geen ontvangst ( volgens de medewerkster was dat alleen met Apple apparatuur).

Om 20.10 uur hadden we de Ferry terug, ook dit was weer leuk en hebben we toch weer geprobeerd om wat foto’s te maken. Het waaide weer erg hard en ondertussen was het ook flink afgekoeld.

Tegen 21.00 uur waren we weer terug op de camping, douchen, nog even wat drinken, de mannen keken op TV (ja die zit ook in de camper …) nog naar de baseball wedstrijd die vanavond in San Francisco speelde (SF Giants – Oakland Athletics) en weer moe maar voldaan naar bed. Even weer ons hoofd leegmaken van alle indrukken van vandaag. Op naar morgen, dag 2 in San Francisco!

Foto's volgen nog; vanwege de slechte wifi hier lukt dat niet.