Van Needles naar Los Angeles - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu Van Needles naar Los Angeles - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu

Van Needles naar Los Angeles

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Venice Beach

Helaas gisteravond weer niks online kunnen zetten. De zogenaamde gratis wifi kregen we niet aan de gang, en voor het prepaid kaartje met internet was de verbinding niet sterk genoeg. Dus jammer, straks maar proberen in LA.

Vannacht om 3.00 uur werden we wakker gemaakt door Finn: hij rook de brand nu en we hadden beloofd om gelijk te vertrekken als deze dichterbij zou komen. Finn wilde zsm weg en zei dat hij nog niet had geslapen, terwijl wij er al een uurtje of 4 op hadden zitten. Gert-Jan ging mee kijken, en er was niks te zien buiten, wel kon je de brandlucht nu wel ruiken, dus is de wind waarschijnlijk de andere kant op gaan staan. Toch weer terug naar bed.

Om 6.30 uur ging de wekker want we willen om 7.00 uur weg zijn. We pakken een yoghurtje in de camper, afkoppelen en rijden maar. Het ruikt nu idd wel naar brandlucht en er hangt een dikke witte laag in de verte, maar het echte vuur en de zwarte wolken zien we niet meer. Maar raar dat Finn het nu zo vindt stinken, terwijl hij het vuurtje stoken in de parken helemaal geweldig vind, terwijl dat dit hetzelfde ruikt.

De navigatie geeft aan dat we 4.20 uur moeten rijden. We gaan weer via de I-40 richting Los Angeles en moeten zo’n 300 km door de Mojave woestijn. Vrij saai, maar zien wel ontzettend mooie grote trucks (vrachtwagens), voor de rest is het puur woestijn en vier banen snelweg. Lois slaapt lekker verder, Finn probeert dit ook en om en om zitten we om de beurt voorin. Onderweg nog ergens tanken. Via de I-15 belanden we via verschillende wegen eerst in de voorsteden van Los Angeles. Vanuit de woestijn was het wel even wennen die brede snelwegen, tot op een gegeven moment een 7-baans aan beide zijde, midden in LA. Fijn dat we zo vroeg vertrokken zijn, want konden nu heerlijk doorrijden zodat we nog vroeg in de middag in LA zijn.

Daarna naderen we de tussenstop: Holllywood; de kids willen graag naar Hollywood, maar wat ze willen zien weten ze niet; wel willen ze het bekende sign zien.
In de verte zien we op zeker moment het Hollywood sign in de bergen; we komen er niet echt dichtbij in de buurt, dus een foto maken is nog niet gelukt. Wel willen we even langs het TCL Chinese Theatre rijden met de Walk of Fame (over een lengte van ruim 2 mile wordt eer bewezen aan beroemdheden door een eigen ster op het trottoir) ervoor en we zien wel of we daar ergens in de buurt kunnen stoppen of parkeren. Het is een heel gedoe met de camper zo door de stad en op de Hollywood Blv. rijden. Het is zo ontzettend druk dat we besluiten gewoon door te rijden, we hebben het gezien en hebben een paar foto’s kunnen maken. Daarna rijden we nog langs Beverly Hills en door Rodeo Drive met onze camper, da’s wel stoer met de camper door de duurste winkelstraat van Los Angeles. Maar we hebben het ondertussen toch allemaal gezien. We hebben geen zin om dit alles verder te bezoeken en willen maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk naar de camping.

Een half uurtje later, rond 13.30 uur staan we op onze camping voor de komende 2 dagen, Dockweiler RV Park, en staan op plek nr. 67, een mooie plek, direct aan het strand. Een klein muurtje scheidt ons van het strand. Verder stelt de camping niet veel voor, het is een grote lange asfalt plek met 4 lange rijen campers en wij staan wel het mooist met zicht op het strand en de zee. Alles is weer zo geïnstalleerd en dan heel snel bikini’s en zwembroeken aan; het is prachtig weer, er waait een lekker windje dus we kunnen in de zon. Even de zee voelen, maar die is toch wel erg fris. Lekker een stukje wandelen langs de zee, kinderen spelen in het zand en lekker genieten.

Vlakbij de camping is er op het strand een groot vrienden beachvolley toernooi. Grappig om te zien; ieder team heeft zijn eigen partytent, met daarbij grote koelboxen, BBQ en muziek. In sommige tenten wordt zelfs live muziek gespeeld. Er hangt een erg leuke sfeer.

De koelkast is (bijna) leeg en er zit hier geen winkel bij, dus moeten we vanavond ergens gaan eten. We willen eigenlijk het liefst op de fiets naar Venice beach en daar ergens gaan eten. Maar Gert-Jan gaat informeren voor het huren van de fietsen en het blijkt voor de tijd dat wij ze nodig hebben we het hele dagtarief moeten betalen en dan weer 120 dollar kwijt zijn voor het huren van 4 fietsen, nou we hebben deze vakantie al genoeg uitgegeven aan fiets huur dus dat gaan we deze keer niet doen. Dan maar met de camper naar Venice beach. Maar dat valt tegen, het rijden gaat goed, is een kwartiertje rijden (zou uurtje fietsen zijn), maar dan het parkeren: we kunnen nergens de camper kwijt. Maar helemaal aan het einde van Venice beach, direct tegen Santa Monica aan, vinden we een groot parkeerterrein waar de camper op mag. Er zit niemand meer aan de balie maar staat wel een parkeerautomaat waar je contant geld in moet stoppen, voor een camper 40 dollar, pfffff, dat is wel erg veel, maar we hebben geen keus, dus doen het maar.

Venice beach is erg leuk, alleen zijn we net iets te laat ( tegen 18.30 uur), want veel “straatartiesten” en sommige winkeltjes gaan al sluiten. Maar het is er toch druk en van alles te zien en te beleven. Er is uiteraard de bekende board walk: heel veel mensen fietsen, joggen, skeeleren of skaten hierover. Verder valt ons op dat er veel hippies en kunstenaars rondlopen en ook wonen. Die zorgen wel voor een leuke sfeer in Vencie. Tegen half 8 hebben we een leuk restaurant gevonden waar we wat gaan eten, want onze buiken knorren. Alle 4 weer lekker gegeten in een leuk “on Amerikaans” restaurant, en een uurtje later weer terug over de boulevard en langs de boardwalk naar de parkeerplaats. Ondertussen zag je dat de gezinnen bijna allemaal weg waren en er nu hele “andere mensen” rondliepen, waaronder ontzettend veel zwervers. De winkels, ijssalons etc. waren ondertussen allemaal gesloten.

Rond kwart voor 9 waren we weer bij de parkeerplaats met een mooi uitzicht op Santa Monica, met zijn Pier waarop een verlichte “kermis” staat. Daar aangekomen zagen we verschillende mensen bij een politieagent staan te mopperen, de parkeerplaats was ook al erg leeg, terwijl deze echt heel erg groot was, ojee, wat nu. En jawel hoor ook op onze camper zat een verbaal van $53,00……, nou ja, niet normaal, het parkeergeld was al zo veel en nu ook nog een verbaal. We gingen net als de rest ook maar verhaal halen bij meneer agent, maar die was zonder pardon. Deze parkeerplaats ging om 20.00 uur sluiten en tot dan gold het parkeergeld, we waren dus 3 kwartier te laat. Grrrrr, eerst $40,00 moeten betalen en dan ook nog te laat komen, Gert-Jan had wel gezien tot 8.00, maar hij dacht tot morgenochtend 8.00 uur. Nou mooi balen, meneer agent ging niks met de boete doen, net als de rest baalden we als een stekker maar zullen deze gewoon moeten betalen. Hadden we nu toch maar de fietsen gehuurd, waren we bijna net zoveel kwijt geweest en waarschijnlijk meer plezier aan beleefd. This is America……

Daarna weer gelijk terug naar de camping, het was ondertussen behoorlijk afgekoeld. Maar wel leuk voor op het zandgedeelte staan overal vuurstookplaatsen en bbq’s, en overal kilometers lang zie je mensen vuurtje stoken op het strand, een erg mooi gezicht.
Wij zijn ondertussen erg moe en hebben het koud, dus gaan nog lekker douchen en naar bed. Lekker slapen vandaag zonder airco aan, raampjes open een gezonde zeelucht. Nu maar hopen dat we niet teveel last hebben van de vliegtuigen, die hier continu landen en vertrekken; we zitten hier namelijk niet zo heel ver van LAX, het grote vliegveld van Los Angeles.

• 10 Augustus 2015 - 13:25

Marion:

Weer een mooi stukje !
    groetjes Marion

• 11 Augustus 2015 - 07:41

Megan:

Weer een mooi verhaaltje tijdens m'n eitje en koffie! Wat een avontuur!

• 11 Augustus 2015 - 15:05

Petri & Mark:

Mooie verhalen en ook erg mooie foto's...toch wel beetje jaloers ☺️ Geniet nog ff van al t moois daar!!

Grtz