Los Angeles dag 2, Universal Studios - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu Los Angeles dag 2, Universal Studios - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu

Los Angeles dag 2, Universal Studios

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Universal City

Ondanks het geluid van de vliegtuigen die ongeveer elke minuut over vliegen, hebben we erg goed geslapen, in het begin hoor je ze even, maar je bent er zo aan gewend. Ik denk dat we na deze vakantie maar goed uit gaan rusten, want daar hebben we op vakantie geen tijd voor.

Vandaag weer bijtijds op gestaan, want we willen al vroeg vertrekken naar de Universal Studios. Maar nog voor we zitten te ontbijten zien we het Nederlandse gezin alweer waar we nu al voor de 4e keer mee op dezelfde camping zitten (maar in de Grand Canyon hebben we ze niet gezien). De kinderen moeten eerst alle verhalen uitwisselen en ook wij hebben weer even wat bij te praten over alle belevenissen van de afgelopen dagen. Heel gezellig allemaal, maar we moeten toch echt gaan ontbijten want we hebben niet voor niks die dure kaarten van de Studios.

Tegen 10.00 uur zijn we bij de Universal Studios; het was toch weer 3 kwartier rijden op een mega volle snelweg. Dit keer hebben we geluk, na weer 25 dollar betaald te hebben voor de parkeerplaats blijkt dat deze wel dichtbij de ingang is. We hebben thuis al tickets gekocht online, dus zijn snel binnen. We hebben normale tickets, die kosten online al 85 dollar per kaartje. Heel veel mensen hebben een zgn. front of line ticket, maar dat vonden we toch wel heel erg prijzig worden, die waren 160 dollar per kaartje. Je mag dan wel bij iedere attractie/show via een speciale ingang naar binnen waardoor je niet achteraan hoeft aan te sluiten. Rond het middaguur lopen de wachttijden toch al op van 50 minuten tot 70 minuten. Gelukkig stond je wel meestal in de schaduw en er stonden regelmatig vernevelaars om te koelen, terwijl wij gelukkig nog eens niet op zo’n hele warme dag er zijn.

Na binnenkomst starten we direct met de show Waterworld. Dit is een show naar de gelijknamige film, alleen de show is vele malen beter gewaardeerd. Deze was er 15 jaar geleden, toen we Universal Studios ook bezochten, ook al, en we weten nog dat dit een indrukwekkende voorstelling was, met enorm veel stunts en een zeer spectaculair einde.

We hadden gelukkig nog een plekje op de goede banken. Als je op de groene banken zat kon dit betekenen dat je nat kon worden, nou de meeste mensen die daar zaten waren ook echt goed nat. Niet alleen door de show maar vooral ook door de acteurs die het publiek van te voren een beetje aan het opwarmen waren. De eerste show is gelijk raak, wow, wat een geweldige show, met heel erg veel stunts met water, vuur en schieten. Op het eind komt er zelfs een vliegtuig binnen vliegen. We zien hier trouwens een familie die ik nog uit Sint-Michielsgestel ken.

Daarna lopen we door naar waar we eigenlijk hadden willen beginnen; de Studiotour. Hier ga je met een treintje een uur lang langs de diverse decorsets en waar je verschillende geheimen ziet van Hollywood films. Ook ga je met de trein door verschillende 3-d belevingen, zoals King Kong en the Fast & Furious, wat een belevenis, echt super om mee te maken. Ook zie je bekende sets, zoals het bekende plein uit Back to the Future.

Helaas krijgt “onze” trein tijdens de tour een mankement waardoor we een kwartier langs de kant stonden. Er kwam gelukkig snel een nieuwe trein, waarin we moesten overstappen. Als goedmakertje voor dit mankement kregen wij een front of line ticket, waarbij we de mogelijkheid krijgen ook 1 keer niet te hoeven wachten, zo dat is netjes.

Ondertussen is het middag en is het echt bomvol in het park, waarom moeten al die mensen tegelijk met ons dit park vandaag bezoeken??
We gaan nu naar de Lower Lot, waar voornamelijk de attracties zijn, zoals de Transformers, Revenge of the Mummy the ride en Jurassic Park. We willen in de bootjes door Jurassic Park gaan en daar is ondertussen ook een wachtrij van 70 minuten, nou dan gaan we gelijk onze fast ticket inzetten, zo aan de beurt. Leuk al die dinosaurussen met als einde een flinke splash. Gert-Jan wil wel in een van de 2 achtbanen, maar helaas, wij watjes, hij krijgt niemand mee.

Dan lopen we weer terug en gaan de shows maar af. Allereerst komen we bij de Special Effects Stage, een leuke show, waar verschillende special effects worden getoond. Daarna gaan we naar Shrek 4D, zo dat weten we snel wat 4D is; namelijk 3D met ook nog speciale effecten erbij zoals beweging, wind en water. Erg leuk en heel apart om te ervaren. Dan naar de Despicable Me, de Minions, we zien wel allemaal waarschuwingsborden, maar de Minions, dat is speciaal voor kinderen dat kan toch nooit zo eng zijn…., haha, nou dat weten we zo, we krijgen weer een speciale 3D bril, en moeten op beweegbare stoelen zitten. We worden getest of we toekomstige Minions kunnen worden en gaan een hilarische 3D rit tegemoet. We worden behoorlijk door elkaar geshaked.

Nu even wat rustigers, daar zijn we wel aan toe; we gaan naar de Animal Actors, een show van “bekende” Hollywood dieren en een dierentrainer laat zien hoe ze de dieren, honden, verschillende vogels, poezen, marmotten, een varkentje, kip, ratten en een papegaai trainen voor een film. Ook dit is weer erg leuk om te zien. De Amerikanen kennen de dieren beter dan wij, omdat de TV series en films waarin deze dieren acteren bij ons (nog) niet bekend zijn.

Daarna lopen we nog wat rond, want alles is ook erg mooi aangekleed, en het lijkt nu al wat minder druk te zijn. Wat gaan we nog doen, is het genoeg, of willen we nog wat gaan zien. We zijn het er zo over eens, de achtbanen hoeven niet meer, de Waterworld show was wel zo mooi die willen we nog wel een keer in het donker zien.

Om 20.10 uur bezoeken we nog een keer de Waterworld show. Er zijn wel andere acteurs/stuntmannen dan vanmorgen, dit kun je ook niet 6 keer op een dag spelen. Vanavond zijn de stunts veel mooier door het donker dan vanmorgen, alleen waren toen de acteurs beter. Gelukkig hadden we weer hele goede plaatsen, want de mensen waren nog veel natter dan vanochtend.

Rond 21.00 uur was het weer mooi geweest en zaten we weer in de camper terug naar de camping. We hebben overdag wel wat kleine dingen gegeten, maar hebben toch allemaal nog wel honger. Lois en Finn vallen al heel snel in slaap, wat een indrukken weer vandaag. Net voor we bij het strand terug zijn, zit er een hele leuke Italiaan, en ik ga er nog een pizza halen om mee te nemen. Ik bestel een large pizza met pepperoni, meatballs en onions. Hmmm, die ruikt lekker, nu snel naar de camping en smullen, dat gaat er wel in, en ook al was hij groot, we hadden hem zo op.

Daarna buiten even kletsen met een nieuwe Vietnamese buurman (die onze waterslang “gepikt” had, dacht dat we die vergeten waren), douchen en weer moe maar voldaan naar bed. Weer iets heel anders, maar ook dit was weer een hele belevenis. Ongelofelijk hoe de filmwereld in elkaar zit, en dan hebben we er vandaag nog maar kleine stukjes van gezien!

Lois en Finn kwamen weer ogen en oren tekort en lieten – gelukkig – merken dat ze Universal Studios enorm leuk vonden.

• 11 Augustus 2015 - 17:07

Willy:

Hoi vakantiegangers,wat een indrukken,enbelevenissen,mooi omdat ook weer mee te maken,
    Wat zullen ze veel te vertellen hebben,als jullie weer thuis zijn.
    Opa en oma

• 11 Augustus 2015 - 17:17

Miranda Van Den Hurk:

En alvast van HARTE GEFELICITEERD Isa met je verjaardag! We proberen dadelijk nog even te facetimen of bellen.... Fijne dag en tot snel. XXXX van ons

• 11 Augustus 2015 - 18:24

Mariet:

Wat een belevenissen allemaal, nu nog een strand dagje en dan weer richting huis!!! Geniet nog eventjes . Groetjes opa en oma