Van Malibu Beach naar Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu Van Malibu Beach naar Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu

Van Malibu Beach naar Pismo Beach

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Heerlijk geslapen vannacht, we werden pas om 7.00 uur wakker en Lois en Finn pas een uurtje later, wat fijn een volle nacht weer slapen.

Het is vanochtend bewolkt, maar de temperatuur is goed, we kunnen lekker buiten ontbijten. Opeens zegt Lois "kijk eens op zee", en jawel hoor ze had het goed gezien, we zagen in de verte een stuk of 5 dolfijnen op zee....., wauw wat mooi om te zien.

Na het ontbijt gingen de dames binnen aan de gang, afwassen en alles opruimen ( alles moet weer in de kastjes en opgeruimd zijn als we gaan rijden), en de mannen buiten zorgen dat we weer van alles ontkoppeld worden. Zo wat een teamwork, dit alles gaat best wel snel, waardoor we een half uurtje later ( rond 10.00 uur ) alweer in de camper zitten om weer verder richting het noorden te rijden. We rijden de Pacific Coast Highway 101 richting Santa Barbara. Hier gaan we voor de eerste keer stoppen. Santa Barbara is een hele mooie badplaats. We parkeren de camper ( deze heeft steeds 2 parkeerplaatsen nodig) en lopen langs de kust richting de zee. Natuurlijk lopen we ook even de Pier op. Erg leuk om te zien, er zitten ontzettend veel mensen te vissen en regelmatig komt er een visje omhoog. Tot onze verbazing zien we plotseling een zeeleeuw in de buurt van de Pier zwemmen, ook al zo mooi, hij was niet bang, bleef telkens mooi onder de Pier hangen zodat we een mooie foto konden maken. We hadden maar een uurtje geparkeerd dus weer snel terug naar de camper.

Ipv de Pacific Coast Highway, gingen we een stukje het binnenland in, ook erg mooi, hier was de natuur totaal anders, vrij heuvelig en erg dor op sommige plekken, maar wel erg mooi. We kwamen ontzettend veel wijnvelden tegen en heel veel prachtige ranches.

De volgende stop was in Solvang, een typisch Deens gebouwd stadje. Alles is hier in de Deense stijl en overal hangt daar ook de Deense vlag. Hier zitten nog enkele goede Bakery's, dus gaan even op zoek naar lekker brood.

Vanaf Solvang gaan we weer door naar Pismo Beach, onze eindbestemming van vandaag. Net voordat we er zijn, zien we Pismo Beach Outlet Center, we besluiten om er echt maar heel even gaan te kijken. We zijn enkele winkels binnen geweest en jawel hoor Lois helemaal happy, zij heeft een paar supermooie New Balance gescoord, wel outlet, maar helaas niet afgeprijsd, ze waren vanmorgen pas nieuw binnen gekomen.

Daarna snel door naar de camping, Pismo Coast Village RV. Een erg mooie ruime camping met wow wat een campers, de " onze" is met zin 30 feet nog maar erg klein, er staan complete " vrachtwagens" tussen. Overal zit een plaats naast elke camperplek waar legaal een vuurtje mag worden gestookt. Als wij hier aankomen ( rond 18.00 ) ziet het dan ook grijs van het stoken en de enorm grote bbq's, velen zijn al aan het eten.

Na wat opgefrist te zijn, besluiten we om niet met alle anderen te bbq'en, maar lopen we het centrum in. Een leuk centrum met vele winkeltjes en erg veel restaurantjes en ook weer een Pier. Het is er erg druk op de Pier, dus ook wij gaan maar weer even kijken en een paar mooie foto's maken. Links en rechts hoorden we al: a whale..., a whale, dus wij ook snel dichterbij en jawel hoor er waren vanaf het puntje van de Pier verschillende walvissen te spotten. Erg mooi om te zien hoe ze samen aan het spelen waren en gelukkig ook verschillende keren boven kwamen. Super om naar te kijken, onze dag kon niet meer stuk, dolfijnen, zeeleeuw en nu ook nog walvissen.... Maar onze magen begonnen toch te knorren dus hoe mooi ook, we zijn toch maar richting restaurant gelopen, we hadden via het Amerika forum als tip restaurant Cracked Crab gezien, dus die zijn we gaan zoeken. Er stond helaas een hele rij te wachten, en moesten een uur wachten voordat we een tafeltje konden krijgen. Tja het wil wel wat zeggen als mensen zo lang wachten, dus besluiten we maar om te wachten. Tijdens het wachten raakten we in gesprek met een Amerikaans gezin en zaten lekker onder de heaters ( het koelde flink af ), dus voor we het in de gaten hadden mochten we naar binnen. Er werd ons geadviseerd om de Crab Bucket te kiezen, dit hebben we maar gedaan en laten ons verrassen.

We krijgen alle 4 een grote slabber aan en er worden wel 8 verschillende instrumenten op de tafel gelegd, verschillende scharen, hamers, krakers etc., en daarna wordt er een enorme bak over de tafel gekiept met daarin King Crab, Snowy Crab en Shrimp, aardappelen, pittige worstjes en mais kolven. Ikzelf had nog nooit echt krab gegeten, maar we vonden het alle 4 erg lekker.

Rond 22.00 uur waren we weer terug op de camping, de kinderen erg moe maar voldaan naar bed, en ikzelf nog snel even het verslag maken en dan ook snel naar bed. Het was een mooie dag!

• 23 Juli 2015 - 08:06

Henk En Mariet:

Weer vele indrukken op gedaan lezen we wel. Jammer geen foto van de dolfijnen.
    Vandaag weer een gezellige dag. Groetjes

• 23 Juli 2015 - 12:18

Vorstenbosjes:

Wat ontzettend leuk om te lezen, we genieten helemaal mee. En wat een belevenissen nu al in deze korte tijd. Alvast in the pocket! Veel plezier vandaag. Liefs Arno, Burn, Anouk & Jochem

• 23 Juli 2015 - 12:54

Wily Van Den Hurk:

Hoi samen,wij konden geen verslag lezen,we snapte er niets van,jullie mam vanmorgen hier geweest,en nu kunnen we de verslagen lezen,mooi,en duidelijk,hoe dat jullie het daar wel maken,wij hebben gisteren met ome Piet en Martien de vierdaagse gefietst 80 Kilometer uit en thuis,Ad vond het voor zijn schouder net iets te veel van het goede,heel mooi weer gehad.en gezellig.
    wij lezen weer van jullie wat er allemaal op het progamma staat,gr. Opa en oma.

• 24 Juli 2015 - 07:34

Marianne:

WoW, wat n geweldige reis maken jullie
    Hoeveel km rijden jullie wel niet elke dag?
    Leuk met de camper!
    Wat n belevenis daar! Ben benieuwd naar de foto's
    Groetjes uit t warme spanje wilbert Marianne Fleur Kiki

• 26 Juli 2015 - 19:32

Marion En Maud:

Wauw zeg wat leuk dat jullie dolfijnen hebben gezien!