dag 2 in Page Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu dag 2 in Page Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu

dag 2 in Page Lake Powell

Door: Gert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Miranda

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Page

We hebben een zware dag voor de boeg, weten we al als we wakker worden. Het is namelijk zeer warm en we hebben twee activiteiten gepland, allebei gelukkig in de ochtend, waar we met de camper naar toe moeten rijden.

We kunnen fijn op een heerlijke plek bij onze camper ontbijten. Het is al bijna 30 graden, maar de picknicktafel staat in de schaduw van een van de weinige bomen op deze nog jonge camping. Dat maakt ook dat de gekookte eieren hier nauwelijks afkoelen!

Omdat we vandaag hier op de camping weer terugkeren, koppelen we alles af, maar laten stoelen, tafels en wasrek gewoon op de camperplek achter. Rond half tien vertrekken we met de camper richting onze eerste halte van vandaag: de horseshoe bend. Dit is een hoefijzer vormige bocht van de Colorado river, zo’n 10 miles van de camping vandaan.

Waarom zou een ‘bocht’ mooi kunnen zijn? Nou dat hebben we vandaag ervaren. We parkeerden de camper op een parkeerplaats bij de start van de wandeling naar de horseshoe bend. In de enorme hitte (het is ook nog eens windstil) moeten wij nog een kleine mile heuvel op en af, door het rode woestijnzand lopen voordat we bij de rivier komen.

Terugkerende toeristen zien we allemaal zuchtend en zwetend de laatste meters richting parkeerplaats lopen. Zou het dan echt zo zwaar zijn?

Wij beginnen onze tocht met twee flesjes water, zonnebrillen en uiteraard fototoestel en smartphones. Het is een kwartiertje lopen, maar de hitte en het losse zand maken het nu al erg zwaar. Dan komen we bij het punt waar de rivierbocht het beste te zien is. Het is een geweldig uitzicht. De Colorado rivier kleurt hier groen, en steekt heel mooi af tegen de rode rotsen. Ook dit is een canyon van zo’n 200 meter diep, dus we blijven toch maar een beetje van de afgrond af om te voorkomen dat we naar beneden vallen. De maag van Miranda draaide hier om toen ze Finn en heel veel anderen zo dichtbij de afgrond zag staan. Ongelofelijk weer, dat de ‘voorzichtige’ Amerikanen hier geen waarschuwingsborden of hekken plaatsen. Dat maakt ons niet uit: we zien hier een fantastisch uitzicht, en maken onze foto’s. De pret wordt nog even bedorven als we een Duitser horen zeggen dat de Rijn ook zo’n bocht maakt…..

Vervolgens lopen we terug naar de camper, waar we uitgeput aankomen, maar een lekker ijsje pakten om op te frissen. De diepvries kon hier ook nauwelijks meer op temperatuur blijven.

Rond kwart voor elf rijden we richting de tweede stop van vandaag: de Antelope Canyon tour. De tour hadden we op voorhand al online geboekt, en we hadden gekozen voor de Lower Antelope Canyon.

De Antelope Canyon is een smalle kloof in de bodem, uitgesleten door de invloed van water en modder. Het licht dat door de smalle spleet schijnt, maakt dat de rotsen ontzettend mooi belicht zijn. Je kunt niet uitleggen hoe mooi de kleuren in deze ‘mini’ Canyon zijn. Je kunt daar alleen onder begeleiding van een gids doorheen wandelen, waarbij het pad soms niet breder dan een halve meter is. Rond het middaguur is het licht het mooiste, en dat is ook de reden dat die tours het meest populair zijn.

Wij konden om kwart voor twaalf vertrekken. We lopen dan ook in file door de canyon. Het is bijna twee uur later wanneer onze tocht door de canyon, van niet langer dan 200 meter, is afgelopen. Het was onbeschrijfelijk mooi. Zie de foto’s. Eerlijk is eerlijk, we hebben ook een aantal fototips gekregen van onze tourgids om de mooiste foto’s te kunnen maken.

Van al die hitte hadden we honger en dorst gekregen, ook moesten we onze voorraad voedsel in de camper weer aanvullen. In Page is naast een Walmart, ook een Safeway supermarkt, en daar stoppen we. Finn en Gert-Jan gaan proberen het reisverslag van gisteren en een aantal foto’s online te krijgen bij de Starbucks, en Lois en Miranda doen de boodschappen. De koelte hier is wel heerlijk.

We zijn rond half vier terug op de camping, pakken snel wat drinken en proberen voor de zoveelste keer vandaag Henk te bellen, want die is vandaag 65 jaar geworden. Helaas lukt het weer niet (en zien we pas te laat dat het intussen in Nederland al na middernacht is). Ook gebruiken we de waterslang, die normaal aan de camper is aangesloten, om buiten te douchen om af te koelen. Zelfs het water dat hieruit komt is gewoon warm. Het is wel heerlijk om zo even het zweet van je af te spoelen. We lopen daarna richting het meer om nog verder af te koelen.

Het waait vandaag harder dan gisteren, het is dus net of je continu in een warme föhn staat. We zijn lekker aan het zwemmen, als we plotseling onze buren van de camping in Las Vegas zien. Daar praten we nog even mee, en delen weer de nodige tips.

Vanavond weer lekker gebarbecued, opnieuw buiten gedoucht, en nog maar eens een wasje gedraaid in de ‘laundry’. Finn en Lois spelen nog even met een paar Nederlandse jongens. Maar rond 10 uur is iedereen toch al moe genoeg om richting bed te gaan.

Weer een leuke dag achter de rug, morgen op naar Monument Valley.

• 06 Augustus 2015 - 22:36

Christie:

Wat hebben jullie verschrikkelijke mooie verhalen
    De verslaggever doet echt goed d'r best om ons te kunnen laten mee genieten want dat is het als je de geslagen leest dagelijks.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Nog een hele mooie tijd daar samen.
    Groetjes Christie

• 06 Augustus 2015 - 23:36

Mariet:

Weer een mooi verslag en schitterende foto's.
    Geniet er nog van .Groetjes van ons

• 10 Augustus 2015 - 18:37

Anja:

Wat een prachtige foto's!!
    Dat er nog zo'n prachtige en bijzonderen plekken bestaan op de wereld!
    Bedankt voor je mooie verhalen.