Van Pismo Beach naar Moss Landing - Reisverslag uit Moss Landing, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu Van Pismo Beach naar Moss Landing - Reisverslag uit Moss Landing, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu

Van Pismo Beach naar Moss Landing

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

23 Juli 2015 | Verenigde Staten, Moss Landing

Helaas iets te vroeg gejuicht dat we alweer goed slapen. Vanmorgen waren Gert-Jan en ik alweer om 5.00 uur klaarwakker, en de kids ook niet veel later. Balen hoor want zo begin je al niet fit aan de dag.

Nu we toch wakker zijn, gaan we maar snel wassen, ontbijten, opruimen, alles afkoppelen en om 9.00 uur zijn we weer klaar en gaan we weer met de camper op pad.

Vandaag rijden we het supermooie stuk van de Pacific Coast Highway, eerst een stukje van de 101 North en daarna de Nr. 1 richting het Noorden en stoppen onderweg regelmatig om mooie uitzichten te bekijken en foto’s te maken.

Volgende stop net voor Pont Piedras Blancas. De vista point van de zee-olifanten. Grote parkeerplaats erbij en alles staat duidelijk aangegeven. In de winter zijn hier duizenden zeeolifanten te zien. Nu in de zomer een paar 100. Vandaag waren er tientallen en het was heel apart om te zien. De zeeolifanten zwommen rond, lagen te slapen in het zand, maakten ruzie en gooiden zand over zich heen. En niet te vergeten ze stonken ontzettend, maar was erg mooi om te zien. Hier hadden we eigenlijk ook de kleine eekhoorntjes (Squirrels ) moeten zien die telkens aandacht trekken in de hoop iets te eten te krijgen, maar helaas zagen we er maar 1 en die was te snel weg voor een foto. Wel jammer want normaal zitten er erg veel.

Daarna kwamen we midden in dit mooie natuurgebied, bekend als Big
Sur, een mooi uitzichtpunt tegen met een terras (Lucia restaurant & lodging), we zijn daar lekker gaan lunchen in het zonnetje, want het was best fris vandaag. Super lekker en toch gezond gegeten daar, we kunnen er weer even tegen. Vervolgens nog heel vaak gestopt op de mooie uitzichtpunten om foto’s te maken.

Er moest uiteraard ook een keer getankt worden, dus toen we een benzinepomp zagen zijn we maar gelijk gaan tanken. Alles is big hier, dus ook de inhoud van de tank, pfff, 40,617 gallons ( 1 gallon is 3,78 liter, dus 152 liter ) ging er in ons huis op wielen, en mochten 154,30 dollar betalen.

Na de kustweg vervolgden we onze weg richting Monterey. Gert-Jan en ik genieten echt super van deze mooie kustweg met de mooie uitzichten maar de weg is vaak berg op berg af, en erg veel bochten dus Lois en Finn hadden achter in de camper wat meer moeite ermee. Finn en ik hadden daarom even gewisseld en Finn vond het erg leuk voor in de camper.

In Monterey zijn we naar Fisherman’s Wharf gegaan, dit is een pier met visrestaurants, viskotters, en huilende zeeleeuwen. Boven op een uitkijkpunt hadden we weer verschillende zeeleeuwen gezien en een zeeotter, jawel hoor heel erg knap gespot van Finn met zijn verrekijker. We hebben hier ook Clam Chowder geproefd, dit is een gebonden vissoep die vaak in een uitgeholde broodbol wordt geserveerd en is typisch voor deze regio. We vonden hem alle 4 erg lekker. Morgen in San Francisco maar eens echt gaan eten in zo’n bol……

Eigenlijk was het de bedoeling om nog naar het oude centrum van Monterey of naar het aquarium te gaan, maar het was al te laat, dus zijn toen maar naar de camping gereden. Rond half 6 waren we op KOA Moss Landing en stonden op plek nr. 12. Gert-Jan reed de camper in een keer achteruit erin, knap hoor. Het is maar een kleine camping met 46 plaatsen en stelt verder niet zo veel voor.

2 minuten vanaf de camping lopen zit een authentieke vissershaven, en volgens de boeken is eten bij Phil’s Fish Market en Eatery een must, dus besluiten we om ook vandaag maar niet te koken of bbq’en, maar nog maar een dagje van de verse vis te genieten. Finn wilde sowieso heel graag naar de haven toe, want vanuit onze camper konden we de zeeleeuwen alweer horen brullen, hij kan er geen genoeg van krijgen dus wilde heel graag gaan kijken.

Aangekomen bij Phil’s Fish Market & Eatery, blijkt het een visafslag te zijn waar je gelijk de vis uit kunt zoeken, en – na bereiding door de koks - opeten. Het is er druk en er staat alweer een hele rij te wachten om te kunnen bestellen, maar het gaat erg snel. Je bestelt aan de kassa, krijgt een nummertje en zoekt een tafel, daarna wordt je eten aan tafel gebracht. Finn wil heel erg stoer de visssoep bestellen, echt een megabak met wel 10 soorten verschillende vis erin, waaronder ook weer crab, mosselen enz.. Heerlijk gegeten, maar het was echt veel te veel, en vooral die soep van Finn, dus voor het eerst doen we net als al die Amerikanen, we nemen de soep mee in een doggy bag en gaan hem morgen lekker verder opeten. We hebben een magnetron en oven in de camper, die moet toch ook nog gebruikt worden.

Als we teruglopen zien we dat de zon in de zee aan het zakken is, dus lopen nog even snel richting de duinen en zien aan het strand nog een prachtige zonsondergang, en jawel hoor daar komt dus het geluid ook vandaan, er zitten verschillende zeeleeuwen kort voor de kust, ze zijn in de golven aan het spelen. Helemaal in de verte zien we ook nog 2 dolfijnen, goh wat blijft dat prachtig. Ook de zonsondergang is supermooi.

Ondertussen hebben we toch weer een flink stuk gewandeld en hebben een frisse neus. Weer terug willen we nog graag gaan douchen, maar mmmm het toiletgebouw is niet alles hier, dus dan maar douchen in de camper, gelukkig zijn wij geen dikke Amerikanen en gaat dat goed.

Weer een mooie volle dag gehad, de kinderen vallen rond 21.30 uur in slaap en wij een uurtje later!

• 24 Juli 2015 - 08:15

Stein & Family:

Wat heerlijk om dat allemaal te lezen iedere ochtend als ik op mijn werk kom :-) Volhouden Miranda!
    Geniet van al het moois en van de supercamper!

• 24 Juli 2015 - 08:53

Sabine :

Heerlijk je verhalen Miranda !! Lees ik liever dan de krant s ochtends

• 24 Juli 2015 - 09:31

Willy Van Den Hurk:

prachtig daar,en zo met dit mooie verslag genieten wij met jullie mee.
    Gr. Opa en oma.

• 24 Juli 2015 - 12:29

Mariet:

Fijn dat jullie zoveel mooie dingen zien, jammer dat wij niet alle foto's kunnen openen.hier alles oké!!! Groetjes opa en oma xxxx

• 24 Juli 2015 - 13:30

Vorstenbosjes :

Wat klinkt het heerlijk, balen dat we het vanaf dinsdag niet meer dagelijks kunnen volgen, dus nu nog dit weekend even lekker mee genieten van het mooie verslag. xxx fijne dag

• 24 Juli 2015 - 14:09

Angela Verhoeven:

Wat leuk om dit verslag te lezen. Heel herkenbaar zijn bepaalde dingen (o.a. Big Sur en Monterey) Wij vonden de zeeolifanten ook erg stinken. Wat leuk dat jullie bij Lucia gelunched hebben. Dit adres hadden wij als tip gehad. Alleen hadden we al veel eerder honger en zaten wij aan de ongezonde hap en JH lag ziek in de auto. Het zou wel de moeite waard zijn geweest als ik het zo lees.

Jasmijn is wel een beetje jaloers dat jullie dolfijnen hebben gezien. Het zijn haar lievelingsdieren en ze had zich er ook op verheugd om ze waar te nemen tijdens onze reis. Het is ons helaas niet gelukt.
    Nog heel veel plezier met dit mooie avontuur.

• 26 Juli 2015 - 19:37

Marion:

Heel leuk we blijven jullie volgen!