Dag 3 in Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu Dag 3 in Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Yosemite

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Een dagje rust, dat is waar we nodig de behoefte aan hadden.
Daarom hadden we vandaag een ontspannen dag in de planning. We hebben immers zo veel indrukken te verwerken van de eerste week USA, ook hier in Yosemite.

Na een heerlijk ontbijtje met vers afgebakken croissants (wat is zo’n oven in je camper toch heerlijk!), zijn we de hele dag in de buurt van de camper gebleven. Het weer was wederom fantastisch; een heerlijk warm en droog klimaat, dat midden tussen de bomen ook erg goed uit te houden was. Bovendien is onze (enorme) campingplek 10 meter van de Merced rivier met vrij uitzicht daarop. Een betere plek kun je niet voorstellen om te verblijven.

De kinderen (en dan met name Finn) zochten contact met andere kinderen. Zo zijn onze buurjongens Diego en Jacob uit Los Angeles de nieuwe vrienden van Finn geworden en zijn zusje Penney dat van Lois. Het is verrassend om te zien en te horen dat je kinderen van 9 en 11 wel degelijk Engels kunnen verstaan en zelfs ook al in zinnen terugspreken. Spelenderwijs voegen ze zo snel woorden en zinnen aan hun woordenschat toe.

Gelukkig hadden de achterburen iets van 8 fietsen bij, zodat de kinderen ruime tijd op fietsen rondtrokken op de camping. Maar ook het gooien van enorme keien in de Merced rivier zorgde voor veel plezier.

Maar daar bleef het niet bij; Finn kreeg een andere Amerikaan zover dat deze een compressor uitleende om zijn rubberen band op te blazen. En daarna gingen hij en Gert-Jan de ijskoude Merced rivier in. Dit is smeltwater dus ijs- en ijskoud. Maar de mannen lieten zien dat ze geen watjes waren en gingen toch in het water. Finn ontdekte dat een stroomversnelling van deze rivier in een band toch wel erg leuk was, en liet zich steeds meedrijven, en liep daarna weer terug stroomopwaarts.

Vandaag ook weer veel bezoek gehad van eekhoorntjes. Deze komen verrassend dichtbij. Zelfs zo erg dat, toen Lois en Finn chips hadden gehaald, en even van de tafel weg waren, een eekhoorntje op tafel sprong en in korte tijd de hele bak chips leeg at, en zelfs een dicht pak koekjes waren niet veilig, dwars door het papier met die scherpe nagels en hebben ze zo wat koekjes op. We vonden ze zo schattig in het begin, maar het zijn echt brutale beestjes.

En mama? Die heeft vandaag in 1 ruk het boek van Isa Hoes uitgelezen. Heerlijk zo’n ontspannen dagje.

Toen vriendjes Diego en Jacob terugkwam van een fietstocht hadden die wel een beer gezien, op dezelfde plaats als waar wij gisteren naar Mirror Lake zijn gefietst. Jammer voor ons dat wij geen beren gezien hebben, maar dat is de natuur die zich niet laat programmeren.

Vanavond hebben we nogmaals de BBQ aangemaakt en daar prima Bubba burgers op bereid samen met een paar lekkere salades.

En toen werd het mannentijd: eindelijk gingen ze een kampvuur maken, zoals alle Amerikanen op de meeste campings. Het (eiken)hout ben je verplicht te kopen in de supermarkten. Nog steeds vinden wij het onbegrijpelijk dat dit toegestaan is terwijl hier zo vaak bosbranden zijn omdat het zo droog is.

(Luxe) Probleem 1 is echter wel dat met al die rook op de camping alles naar brandlucht ruikt. (Luxe) Probleem 2 is dat wij al 2 dagen in de camper douchen en hier geen vers water kunnen bijtanken en vuil water kunnen afvoeren. Dat werd dus met mate douchen. Morgen staan we weer op een full hook up camping zodat we dan alles weer kunnen verversen, en een keer op onze telefoon kijken, we hebben afgelopen 3 dagen geen enkel bereik gehad.
Wat de Amerikanen overigens een grappig spelletje vinden is het roepen van de naam “Albert” ( wij denken dat ze dan een beer roepen), dat dan overgenomen wordt door anderen, zodat dit door de hele vallei klinkt. ’s-Avonds (met drank op) is dit wel hun favoriete spelletje naast vuurtje stoken.

Tegen de tijd dat we eigenlijk naar bed wilden gaan, kwamen onze Amerikaanse buren vragen of Lois en Finn nog zin hadden om met hun kinderen marshmellows te roosteren boven het vuur, en ja, daar hadden ze natuurlijk wel oren naar. Ze maakten er helemaal een feestje van; als de marshmellow was gesmolten deden ze hem tussen 2 koekjes en een stukje chocolade, hmmmmm, dat ging er wel in. Wij ook nog even bij hun om het kampvuur gezeten, de kinderen met glow in the dark sticks gespeeld, foto’s gemaakt en e-mail adressen uitgewisseld, zodat wij hen wat foto’s kunnen sturen en wij de berenfoto’s van hun krijgen.

Een heerlijke rustige maar weer mooie dag op North Pines Campground gehad!

• 30 Juli 2015 - 08:58

Mariet:

Weer veel beleefd, een mooi avontuur voor de kinders. Jammer dat er geen foto's bij staan.
    Nog een fijne reis .groetjes

• 30 Juli 2015 - 15:37

Christie:

Mooie verhalen hoor geniet er nog van al bijna 2 weken voorbij.

• 30 Juli 2015 - 19:34

Anja:

Leuk om te horen, en te zien voor jullie dat de Lois en Finn met hun nieuwe vriendjes op spelenderwijs engels met elkaar spreken.
    Prachtig om bij zo'n rivier te staan, prachtige natuur!
    De eekhoorntjes pakken hun kansen, heerlijk zo'n lekker toetje denken ze...........hihihi.....