Van Las Vegas naar Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu Van Las Vegas naar Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Miranda Hurk - WaarBenJij.nu

Van Las Vegas naar Zion National Park

Door: Miranda en Lois

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Hurricane

Lekker uitgeslapen vanmorgen, we werden pas rond 9.00 uur wakker. We hadden alle tijd, dus lekker buiten op ons gemak zitten ontbijten. Het was bewolkt vandaag in Las Vegas en het waait hard; wel lekker zo’n windje, want het is nog wel erg warm. In de verte zien we overal grote buien hangen.

Rond 10.30 uur vertrekken we vanaf deze super 5 sterren camping, en gaan we eerst even tanken en nog wat vers brood bijhalen bij Smith, die goede supermarkt. Ook maar weer gelijk een bakje sushi meegenomen (werd vers voor ons gemaakt, want die van gisteren hadden ze niet liggen). De kinderen hadden gisteren ook een vers bereide sushi geproefd en vonden het zo lekker dat ze vandaag zelf sushi wilde hebben, verder wat verse groente en fruit. Gert-Jan en Lois waren ondertussen bij de Starbucks koffie wezen halen en de rit kon vandaag weer beginnen.

We moeten ongeveer 3 uur rijden, 170 mile. Als we net buiten Las Vegas zijn komen we in een grote bui terecht, het valt er even flink uit. Gelukkig klaart het na een kwartiertje weer op en voelen we dat we weer in de warme lucht rijden. Wel blijft het hard waaien onderweg, dus Gert-Jan moet goed bijsturen af en toe.

Het landschap verandert onderweg van eerst het drukke Las Vegas naar weer een heel stuk woestijn en dan zijn de eerste rode gesteentes in het landschap zichtbaar. We rijden door diverse mooie plaatsen. Rond 13.00 uur rijden we over de grens van Arizona naar Utah en verspringt de tijd automatisch een uur later op onze telefoon, het is nu 14.00 uur. Nog maar 8 uur tijdsverschil (vroeger) dan in Nederland.

Tegen half 4 rijden we Zion National Park in en 5 minuten later zijn we op de camping van vandaag, Watchman Campground. Via een vriendelijke vrouwelijke Parkranger checken we in en krijgen we wat informatie, we staan op site A29. Een enorm grote plaats. Het achteruit inparkeren is gemakkelijk, behalve het waterpas krijgen van de camper!

Wow we zitten weer echt midden in de natuur: we rijden de camping op en gelijk zien we alweer een hert staan en een bochtje verder zien we vanaf onze plek een moederhert met 2 kleine hertjes lopen. Wat mooi, Finn sprint uit de camper en probeert ze nog te fotograferen. Ook zien we hier alweer erg veel squirrels (eekhoorntjes), hopelijk zijn ze hier wat aardiger voor ons dan in Yosemite.

Snel installeren we alles en dekken de picknicktafel, want we hebben ondertussen wel honger gekregen en met het prachtige uitzicht op het rode gebergte genieten we van onze sushi en ciabatta met vissalade. Hmmm dat gaat er wel in. Ook hier is het nog best warm, rond de 32 gr.. We hebben hier een half hooked up plek, dat wil zeggen dat we wel electriciteit hebben maar geen rioolafvoer en geen water. Er is wel een toiletgebouw met ook alleen wc’s, verder geen douches of zo. Wel even onze telefoon gecheckt en hier hebben we wel bereik.

Daarna gaan Lois en Finn een potje yahtzeeën, GJ even een uurtje liggen (dat rijden is toch wel erg vermoeiend) en ikzelf bestudeer het Zion krantje en begin alvast aan het verslag. Finn wil graag meedoen met het Junior Ranger Programma, dus ga ik met hem naar het Visitor Center om hem aan te melden. Hij krijgt een boekje mee met allerlei opdrachten (en ook een boekje voor Lois), deze moet je zelf maken en je moet met minimaal 1 activiteit voor de Junior Rangers meedoen om een ranger batch te krijgen.

Finn wil graag naar het eerstvolgende Ranger programma, dat is om 19.00 uur in het Amphitheater, maar het is al 18.15 uur dus dat gaan we waarschijnlijk niet halen. Snel de BBQ aan en we zien wel wat we er nog van kunnen zien. Lekker gebbq’t, helaas viel er nog een druppeltje regen maar de temperatuur is nog steeds warm, dus we zitten gewoon onder het luifel. Daarna alles snel naar binnen, opruimen doen we straks wel en maken we een wandeling naar het South Campground Amphitheatre.

Het is echter verder wandelen dan we dachten, dus - helaas - voordat we er zijn is het al afgelopen, jammer. We lopen nu via de Pa’lus trail langs de rivier terug; dit is al een prachtige wandeling en lopen nog even via het visitor Center terug, Finn en Lois zijn al erg actief met het invullen van het Junior boekje, hierin staan veel vragen over het wild en de natuur en veel antwoorden zijn ook terug te vinden rondom het Visitor Center.

Daarna terug naar de camper, het is ondertussen pikkedonker, er is hier nergens licht aan, gelukkig hebben we wel een buitenlamp aan de camper, doen nog een potje Yahtzee en weer een dag voorbij.

Ook Lois heeft dit keer een verslag getypt; dat volgt hieronder:
======

Vanochtend waren we lekker rond 8:30 wakker want ook gisteren was het een lange avond geweest. Ik was al om 8:00 wakker. Daarna viel de warmte wel mee, want er stond een heerlijk windje. Toen zijn we heerlijk gaan ontbijten. En heb ik nog even genoten van de restrooms. Daarna gingen we ons klaarmaken voor vertrek.

Eerst zijn we nog even naar de supermarkt gereden, want Finn en ik moesten nog even genieten van de sushi. Papa en ik zijn nog even naar het tankstation gereden en, daarna nog even een overheerlijke white chocolate moccha koffie bij de Starbucks wezen halen. Even snel alle boodschappen opgeruimd en rijden maar.

Ik heb lekker even een halfuurtje geslapen en toen waren we al uit het drukke Las vegas.
En daarna was het weer het heerlijke rustige natuur. Even een paar fotos gemaakt bij het bord van het national park, en inchecken maar. We stonden op een hele mooie plek (A29). We hadden daarna super erg honger en weer heerlijk genoten van de sushi.

En daarna papa een heerlijk dutje gedaan. Mama het verslag getypt, en finn en ik een potje yahtzee gedaan niet normaal finn gooit zomaar drie keer yahtzee. En finn en ik wilde aan een Junior Ranger programma mee doen , dus mama en finn zijn naar het visitor center gelopen om ons aan te melden. En ondertussen heb ik een stuk van het verslag gedaan.

• 02 Augustus 2015 - 08:52

Mariet:

Weer helemaal iets anders als in Las Vegas, nu weer even een paar daagjes rustig aan doen, kun je weer bij tanken!!! Groetjes

• 02 Augustus 2015 - 10:30

Ad Van Den Hurk:

De foto's zijn erg mooi,zo dichtbij,maak je nooit meer mee met de dieren,dus maak maar veel foto's voor je foto boek.fijne voortzetting van jullie reis.opa en oma.